Bonne?

Jag blir bonnigare och bonnigare för var dag som går.

För det första så har jag dragit på mig en liten arbetskada. På vägen mot Torke kollade jag på alla vävarna för att se hur de var lagda och tänkte på om deras sätt (påsar med jord) är bättre än att gräva.
Jag har också börjat dra till med riktigt tvivelaktigt rikssvenska uttryck i tid och otid. Till exempel när Ingrid frågade mig i Lördags om jag hade ätit, då svarar jag (på riktigt!) :
"Nä, inte te nån reda."
Igårkväll ska vi dricka te, jag lägger inte påsen i vattnet utan sitter och doppar den. Då säger Ingrid: Ni kan låta den ligga i, teet blir nog bra ändå. Då svarar jag:
"Nä, de har man ju ente ro te!"
Lägg då till "Fint ska de va" och "Dom riga dom kan å dom fattiga dom försöger" så är det riktigt illa. Så nu är det bara tillbaka till skolan och umgås med lite Falkenbergare, så kanske det jämnar upp sig.




Men jag gillart'!

Kommentarer
Postat av: Filippas corner

"På vägen mot Torke kollade jag på alla vävarna för att se hur de var lagda och tänkte på om deras sätt (påsar med jord) är bättre än att gräva. "



Haha det var så stört!

2009-04-20 @ 14:55:59
URL: http://filippaheberlein.blogg.se/
Postat av: Emiliiiiia

"Fint ska de va" och "Dom riga dom kan å dom fattiga dom försöger"





haha de kan man ha i precis alla meningar! Eller det va väl ungefär de vi kom fram till i bilen till matchen ;)

2009-04-20 @ 18:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0