Grekland

Då försöker jag igen. Vi åkte alltså med en grek i en gammal minibuss med fasttejpad plast över rutorna och bromsar som tjöt i svängarna. Jag tror nog att vi såg minst lika skeptiska ut som det danska paret i baksätet. Efter ett par mindre nära döden-upplevelser kommer vi fram till ett litet vitt pensionat och får ett litet rum som mest ser ut som en bunker med en stenhård säng. Men eftersom klockan var fem och ingen av oss sovit särskilt mycket på flyget så var vi rätt nöjda ändå.

Efter att ha sovit ett par timmar och köpt frukost på mini marketen går vi till busshållsplatsen för att ta bussen till vårt förbokade hotell som låg på andra sidan ön. Efter två timmar, fem bussar som kört förbi utan att ha plockat upp oss och med en Johan som knappt tyckte att mina gissa låten lekar var roliga ens första kvarten så åkte vi äntligen åt rätt håll. Vad har vi lärt oss av detta?  Lita aldrig på en grek som säger "in just 5 minutes"

Klockan 18.22 i måndags inleddes semestern på bästa sätt med en tågresa mot Köpenhamn som innehöll både picnic, choklad och champagne.  Vi var ute i sjukt god tid med tanke på att flyget gick sex timmar senare... Tre och en halv timme innan flyget ska avgå är både vi och bagaget incheckade och till skillnad från vår förra resa där min familj tyckte att en och en halv timme räcker gott och väl ("och då hinner vi äta också" )så ser Johan betydligt mer bekväm ut den här gången.

Vi landar på santorini 04.00 lokal tid och utanför flygplatsen möts vi av rumsuthyrare. Då det bara rör sig om några timmar hade vi inte tänkt ha rum första natten men den lilla öde flygplatsen och de oupplysta bergsvägarna får idéen att hänga på flygplatsen eller att gå till vårt förbeställda hotell (som inte såg ut att ligga så långt bort på kartan...) att verka mycket sämre än den gjorde hemma.

Nu orkar jag inte skriva mer, det var jobbigt på mobilen. Jag fattar inte hur man lägger upp bilder från galleriet så istället blev det en på Johan precis nu, när vi väntar på att få skjuts till hamnen. Det är därför han ser så uttråkad ut. Vi ska åka från ios till naxos i eftermiddag.